3.Pewag Rally Orlické Hory

 

Opočno 26. - 27.4.

startovní číslo 34

Nedokončili jsme - porucha motoru


Více zde:

  Jako první rallye v roce 2013 jsme se zúčastnili 3.Pewag Rally Orlické hory, která pro nás skončila nešťastně, ale o tom až později. Do závodu bylo po technické přejímce přijato 55 posádek z České republiky, ale i ze zahraničí.

  Tato rallye byla první ve složení posádky Jirka Chalupný - Petr Steklík na nově postavené Škodě 120 S. Přípravy probíhaly v klidu, do servisního zázemí pro tuto soutěž jsme to měli od domu asi 2 km. :)  Ta se nacházela v útulném a hezkém kempu Broumar, nedaleko města Opočna. V tomto městě se také odehrávalo vše kolem zahájení, průběhu i ukončení soutěže. Rosničky předpovídaly na pátek vedro jako v létě a na sobotu déšť a bouřky, to se díky bohu vyplnilo jen z půlky. V pátek i v sobotu bylo hezky.

Pátek

  Hned ráno v osm hodin jsme se šli postavit do fronty na administrativní přejímku. Po té následovala technická přejímka, která proběhla bez problémů.

  Asi v deset hodin jsme vyrazili najíždět RZ Olešnice - Nová Ves, která se měla jet jako RZ 2, 4 a 6. Hned po startu nás zastavila policie ČR, měli prý kontrolovat průběh i najíždění Orlické rally. Obdarovali jsme je fotografiemi a samolepkami a pusili nás. :)  Tato RZ byla spíše rychlá než technická. Druhá RZ byla Domašín - Bačetín, ta se měle jet jako RZ 3 a 4. Když jsme ji viděli, tak jsme se zhrozili. Pro naše závodní auto, které je v lyžinách dost nízké, to bude peklo. No, nedá se nic dělat, povrch střídavý - asfalt, kameny, štěrk, prach, to napovídalo na zajímavou erzetu jak pro posádky, tak pro diváky a hlavně hodně prachu pro fotografy. RZ 1 byla na okruhu CzechRing na hradeckém letišti. Ta se ale najíždět nemohla, byla součástí Tuning srazu, který se tam o tomto víkendu konal.

  Po té jsme v klidu dorazili do servisu a byl čas na občerstvení a popovídání s kamarády a ostatními posádkami. O půl čtvrté jsme odjeli na opočenské náměstí, kde probíhalo slavnostní zahájení rally. Asi po hodině, kdy si diváci prohlédli závodní auta, jsme projížděli všichni postupně rampou za komentářu Verči Buráňové, která představila všechny posádky a vrátili se zpět do kempu. Teď už se jen dobře vyspat na sobotní start.

 

Sobota

   V sobotu ráno počasí vypadalo dobře. Náš start z opočenského náměstí byl určen na 8:35, po té jsme se vydali na přejezd směr Hradec Králové. Tam byla uspořádaná RZ1, kterou měli na starost pořadatelé z RTC Chrudim. Duální závod v délce 1,7 km jsme projeli v čase 1:35,5 a bylo z toho 4. místo ve třídě a 22. místo absolutně. Spokojeni s výkonem i s autem jsme odjížděli na RZ2 Olešnice - Nová Ves.

 

  Při příjezdu na tuto RZ už byla soutěž pozastavena z důvodu nefungující časomíry. Asi po půl hodině čekání se znovu startovalo. První rychlejší jízda mezi příkopy a stromy, lesem nelesem, tak jsme začali opatrněji. První větší chyba přišla při odbočení u zastávky v Rašovicích, probrždění po vytahaném štěrku a kamení. Dobře to dopadlo. Další průběh RZ byl v klidu. U stolku nám zapsali čas a my odjeli do kempu na servisní přestávku. V průběhu přejezdu říkal Petr, že je ten čas nějaký divný, další chyba pro nás, neměřili jsme si přibližně čas RZ na stopkách. Teď už máme jasno, časomíra nám přičetla 30s navíc, to potvrdilo i zhlédnutí odboardu a změření času z něj. Žádná penalizace nebyla možná, všechny retardéry jsme projeli dobře, bez posunutí. Toto jsme sdělili zástupci ředitele Veronice Buráňové, po té vyšlo najevo, že si více posádek stěžovalo na dosažený čas, některé dokonce povídaly, že jely v klidu a přitom měly lepší časy než některé Mitsubishi a Subaru. Takže někomu sekundy časomíra přičítala a některým odečítala. Ani nevím, jestli s tím vedení soutěže něco dělalo. Tady je onboard z RZ2, můžete měřit. :) Čas v oficiálních výsledcích byl 8:51,5 a tak po druhé RZ jsme byli na 7. místě ve třídě a 49. místě absolutně.

 

  V servisu jsme dolili benzín, okoukli auto a v klidu si na chvilku sedli. Po té se vyjelo na RZ3, tou byla RZ Domašín - Bačetín, pro nás dost obávaná svou povahou. Tuto RZ jsme protrpěli i s autem, skoro jsme brečeli za něj, jeli jsme jak s vyhrnovákem. :) Z toho taky plyne čas 5:40,3 a až 45. místo absolutně v této RZ. Jinak v průběžném pořadí po RZ3, ve třídě 7. místo a celkově 44. místo.

 

  Po této RZ jsme na přejezdu zjišťovali, co jsme poškodili. Vše vypadalo dobře, jen při brždění dost táhlo řízení do prava. Na tuto RZ jsme se těšili a doufali, že už časomíru opravili.  Auto jelo dobře, už jsme si dovolili v zatáčkách více, na táhnutí řízení při brždění jsem si dal pozor. Průjezd touto erzetou byl o poznání lepší, ale když jsem ubral plyn po protnutí cíle, začalo v motoru klepat a to jsme tušili, že asi končíme. U stolku zapsání času nám motor zhasnul a už nešel natočit. Čas RZ jsme měli 8:13,5. Nakonec jsme závoďák roztlačili a pomalou jízdou dojeli na náměstí v Opočně, tam jsme odevzdali jizdní výkaz a to byl pro nás definitivní konec v soutěži. Odstoupili jsme z průběžného 7. místa ve třídě a 38. místa absolutně.

  Po té jsme měli možnost jet se podívat na pokračující a bojující posádky v závodě. Viděli jsme, jak se prali s RZ5 Domašín - Bačetín.

 Takže domácí soutěž pro nás skončila smutně. Celkovým vítězem se stal Štěpán Zabloudil s Martinem Pecinou na Subaru Impreza STi, druhý dojel na Mitsubishi Lancer EVO IX Petr Hrobský s Daliborem Štěpánem a třetí misto absolutně obsadil Filip Ballek s Tomášem Syslem na Subaru Impreza STi. Gratulujeme.

   Pokud dáme motor dohromady, chtěli bychom se zúčastnit dalšího podniku Rallye Cupu 2013. Tím by měla být 1.6. Rallye Teplice.

 

Úplné výsledky můžete shlédnout na eWRC-results.com

Fotogalerie našeho týmu na Rajčeti

 

 

 

Chalupný Jirka

Steklík Petr