7. rallye Pardubice
referentské vozy.cz
Chrudim 26. - 27.9.
startovní číslo 55
3. místo ve třídě H3 1600
24. místo absolutně
Druhá a poslední soutěž ve Východních Čechách v letošním roce se konala v okolí města Chrudim. Pořadatelé připravili dvě rychlostní zkoušky, které se měly projíždět dvakrát v jednom směru a dvakrát v opačném směru. Osm rychlostních testů tedy bylo rozděleno do dvou sekcí po čtyřech erzetách.
Soutěž byla zahájena už v pátek 26.9. rozpravou s jezdci v 17 hodin a slavnostním startem na Resslově náměstí v 18 hodin. Po té jsme všichni odjeli do servisní zóny připravovat se na sobotní ostrý start. Startovní časy měly být vyvěšeny až v sobotu ráno v sedm hodin.
V sobotu jsme koukli na startovní čas. Ten jsme měli určený na 8:46. Mechanici nastartovali auto, chvilku ohřáli motor a vyměnili svíčky. Nádrž se nalila plná, jelikož se mohlo tankovat až po půlce soutěže.
Pak už jsme mohli vyjet do časové kontroly a přejezd na první rychlostní zkoušku. Do té jsme odstartovali po posádce Petr Diepold - Lukáš Ďuran na Škodě 130 RS, za kterými jsme startovali po celou soutěž. V této rychlostce jsme asi kilometr a půl před cílem v obci Mladoňovice udělali hodiny a ztratili tak nejmíň deset vteřin. Po této erzetě jsme v časové kontrole trošku upustili pneumatiky a mohli vyrazit do RZ 2.
Druhá a třetí erzeta už se projela bez problémů. Jen na konci druhé erzety stáli Ruda Zahradník s Leošem Čihulkou, kteří uvařili motor. Tato posádka vyhrála první rychlostní zkoušku, takže odstoupili asi z prvního místa. Ve třetí RZ jsme se o hodně časově zlepšili. Většina tratě byla na hladkém asfaltu a pěkně to klouzalo, což potvrdily i další posádky, s kterými jsme se v časových kontrolách bavili. Po projetí cílem RZ 3 jsme si všimli posádky z naší třídy František Soukup - Petr Pokorný, kteří dokončili pouze první rychlostku a pro poruchu motoru odstoupili.
Po dokončení RZ 4 jsme na tabuli neviděli ani dosažený čas dalšího našeho soupeře z třídy H3 posádky Tejkal - Spilka, tak jsme se informovali a odpověď byla, že jejich Škoda 110 L do cíle RZ 4 nepřijela. Ani nevíme, jaká porucha tuto velmi dobře jedoucí posádku vyřadila ze soutěže.
Konečně jsme mohli po těchto čtyřech testech zajet do servisní zóny. Dotankovali jsme, zkontrolovali auto a ještě trošku upustili pneumatiky. Žadné časy nebyly nikde vyvěšeny, tak jsme ani nevěděli, jak na tom jsme výsledkově.
Po servisní době jsme vyjeli ke startu RZ 5. Jenže u časové kontroly a startu do RZ bylo ticho. Tušili jsme, že se něco stalo. Po chvilce jsme se dozvěděli, že havaroval Mitsubishi Lancer EVO VII, posádka Richard Kirnig - Martin Bartoš. Přímo u této havárie stáli kluci z našeho týmu, tak nám po telefonu zdělili, že řidič byl dobrý a spolujezdec odjel v sanitce na pozorování do nemocnice. Tato erzeta byla zrušená a jela se jako volný průjezd.
Šestou, sedmou a osmou erzetu jsme projeli bez nějakých problemů,. Jen pořadatelé zapomněli předělat jeden z retardérů a tak jsme v prvním průjezdu byli překvapeni, že se projíždí z druhé strany než jsme měli napsáno.
Po dokončení poslední rychlostní zkoušky jsme zamířili do konečné časové kontroly na Resslovo náměstí. Tam jsme čtvrt hodiny po dojetí posledního soutěžního automobilu čekali, jestli někdo nepodá protest a mohli jsme odjet do servisní zóny.
Tam jsme naložili závoďák, kluci už měli servisku sbalenou a mohli jsme jet do hotelu Bohemia, kde v baru Baraka bylo slavnostní vyhlášení vítězů.
Po problémech s výsledky pořadatelé vyhlásili nejlepší tři posádky ve třídách a v absolutním pořadí.
Naše třída H3 do 1600 dopadla takto.
1. Diepold Petr - Ďuran Lukáš Škoda 130 RS
2. Kysela Tomáš - Beneš Petr VW Golf I Gti
3. Chalupný Jiří - Jiroud Pavel Škoda 120 S
Absolutní pořadí
1. Janota Miroslav - Rada Jiří Opel Ascona B
2. Kubata Jaroslav - Kudrnáč Vratislav Mitsubishi Lancer EVO VIII
3. Omelka Pavel - Dopita Josef Ford Escort Cosworth