Poslední náš závod sezóny

14.08.2012 14:47

IC WEST Historic Nostalgie Rallye 2008

Nepomuk - Sedliště 10. - 11.10. startovní číslo 60

4. místo ve třídě H3 1600

28. místo absolutně

Po problémech, které způsobil pořadatelům FAS (více k tomu zde), se soutěž zkrátila o původně plánované čtyři páteční  rychlostní testy, které se měly odjet ve večerních hodinách a to až do tmy, proto soutěž probíhala jen v sobotu, kdy se jelo šest rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap po třech erzetách.

Mimo nás z JCH rallye teamu ještě z Podorlicka do Západních Čech přicestovala i posádka Peklo rallye teamu Josef Vodehnal - Standa Malina s Moskvičem 1500, startující ve třídě HA4.

Na tento závod jsme si sehnali ubytování ve třicet kilometrů vzdálených Horažďovicích. Kramolínská soutěž je známa tím, že se nezřizuje žádná servisní zóna. Kam se postavíš, tam se postavíš. Auto jsme přes noc nechali v servisu u benzinové čerpací stanice v Nepomuku, kde to domluvil pan Vodehnal.

Ráno jsme přijeli do servisu, kluci ohřáli a  připravili auto a mohli jsme vyjet směr Sedliště, kde byla ČK a odtud už na první rychlostní zkoušku nazvanou Milečská. Tato RZ se jela jako RZ 5, jelikož pořadatelé neměnili označení časových kontrol ani rychlostních zkoušek, které ponechali i po vyškrtnutí pátečního programu v původním znění. Tato RZ měřila 10,45 km. Startovali jsme do mlhy, která by se dala krájet .V této rychlostce jsme v obci Maňovice udělali chybu v ostrém odbočení v křižovatce za retardér,  do kterého jsme auto více přetočili a muselo se couvat. Ztráta asi deset vteřin. Na přejezdu na druhou erzetu vysvitlo sluníčko, tak jsme byli rádi, že už nepojedeme v mlze.

RZ 6 s názvem Smolivecká měla 10,90 km. Na příjezdu do časové kontroly byla zase mlha. Co jsme se bavili s posádkami, tak všichni říkali, jak se bojí mlhy a že se nejelo naplno. Nebylo na krok vidět a zatáčky a retardéry byly vidět teprve tak na dvacet metrů. V této erzetě nebyla žádná krizovka, ale problémy měli Josef Vodehnal - Standa Malina, kteří to poslali mimo cestu a dlouho je lidi vyprošťovali.

Třetí erzeta dne se jmenovala Nechanická a jela se jako RZ 7. Tahle rychlostní vložka byla docela dost rychlá, o tom svědčí i to, že na některých úsecích jsme jeli na plnou pětku, kde už byl motor maximalně vytočený. Po této erzetě jsme se vraceli do Sedliště, kde jsme po projetí časovou kontrolou umístili auto do uzavřeného parkoviště.

Do druhé etapy jsme vyzvedli auto z uzavřeného parkoviště. Po cestě na čtvrtou erzetu, byla psaná jako RZ 8, jsme dolili benzín a zkontrolovali auto. Na této rychlostce už svítilo slunce a byla chuť jet. Hned se to projevilo na čase. Jelikož se časy soupeřů před námi psaly na tabuli jen na RZ 5 a 8, tak jsme mohli porovnat časy jen tady, ani jsme nevěděli jak na tom průběžně jsme, ale věděli jsme, že tato RZ byla odjetá dobře a porazili jsme dvě Škody 130 RS startující před námi. U stolku v cíli této RZ nám paní ukázala, že máme trochu bouchnutý disk na předním kole, tak jsme na přejezdu zastavili u nějakého dřevorubce, půjčili si sekyru a špalek a narovnali ho zpátky. Z toho vyplynula i chuť na další RZ znovu přidat. Asi kilometr před cílem jsme přehnali jednu ze zatáček a trochu nás to rozhodilo. Šli jsme zadní částí závoďáku do příkopa a pravým zadním blatníkem a kolem jsme trefili značku. O tu jsme ohnuli disk a kvůli tomu ušla pneumatika, do cíle jsme dorazili po prázdné. Hned u stolku jsme to vzali mimo silnici a přehodili kolo za rezervu.

Už na přejezdu na poslední RZ se auto na silnici chovalo špatně a do zatáček bylo přetáčivé. Bylo nám jasné, že asi kolo nezůstalo tak, jak by mělo. Když jsme přijeli k časové kontrole, koukli jsme pod auto a zjistili, že kolo je o dost posunuté dozadu, uchycení ramena zmačkané, takže jsme si udělali hezkou rozbíhavost na zadní nápravě. Podle toho jsme taky usoudili, že pojedeme opatrně a touto poslední rychlostkou dovezeme auto v relativním pořádku do cíle celé soutěže. Ale jak to bývá zkusilo se jet ostře, ale opravdu to nešlo, což jsme poznali ve dvou po sobě jdoucích zatáčkách skoro na plný plyn, kde jsem vzal trošku za volant a auto se hned začalo přetáčet a nadělalo mě to plné ruce práce, tak jsme už do konce RZ jeli opravdu opatrně.

 Do cíle v Sedlišti jsme dojeli dřív, protože byl do poslední časové kontroly povolen předčasný příjezd. Tam začalo čekání na výsledky. S těmi byly problémy a k tomu se tady radši nebudu vyjadřovat, protože by to bylo zbytečné. Počkali jsme na vyhlášení výsledků, protože se Josef Vodehnal a Stanislav Malina umístili ve třídě HA4 na pěkném třetím místě.

Pak už jsme jen vyrazili na cestu domů, na které nás čekala zase pěkná mlha.

Tohle byla naše poslední souěž v Rallye Cupu 08 a tím i poslední soutěž v sezóně 2008. Rallye Kralovice už vynecháváme. Zatím bychom měli být průběžně v hodnocení RC08 na třetím místě ve třídě, ale po soutěži v Kralovicích se můžeme propadnout na konečné čtvrté místo. Až malinko porovnáme auto, pojedeme na testováni Podorlických týmů, které se koná 18.10. v okolí obcí Borovnice u Kostelce nad Orlicí a Rovně u Rychnova nad Kněžnou.