Rozhovor s Lukášem Knapem z MK-autocross teamu

 
 
Ahoj Lukáši, teď jsme už kamarádi, ale jako poprvé jsem tě zaregistroval, když jsme jezdili do Nové Paky a Dobřan na autokros, možná rok 2004, 2005, kolik ti bylo? V Junior Buggy s tebou tehdy jezdil ještě Lukáš Grund, taky ho dnes už znám a v té době byl myslím mistr republiky Aleš Hrdinka. To jste tři, o kterých vím, že už velké závody nejezdíte, u tebe to bylo proč? Nebyli peníze, nebo čas, nebo něco jiného?
  Ahoj, tehdy sem začínal tuším v roce 2003 s juniorkou od Martina Kosaře, to mě bylo nějakých patnáct a končil jsem v osmnácti jako třetí celkově. Důvod konce byl jednoduchý, juniorky se jezdí do osmnácti a na vyšší třídu už byli veliké finanční nároky.
Tak škoda, že Roman Kalvoda nevymyslel dřív kárty, s kterými přišel, jako s levnějším závoděním. Když se jelo v roce 2010 poprvé Mistrovství České republiky v Kartcrossu, nepřemýšlel jsi o tom zkusit to?
Určitě ta varianta se tu také objevila ale okolnosti tomu moc nepřáli,v roce 2011 jsme začli stavět auto své.jinak Kartkross je velice zajimavý a určitě bych se s nīm někdy rád svezl 
Bude možnost na výstavě, bude tam Vlasta Burian s BuggyRent.cz, říkal, že by šlo půjčení u nás. Kdo z tvých bývalých soupeřů dnes ještě jezdí, určitě to sleduješ? 
Zkusím o tom popřemýšlet. :) Z bývalých soupeřů koho sleduji a moc mu to přeji je Martin Samohýl v divizi TAX a Vít Nosálek v Buggy 1600, jinak se ty jména hodně povyměňovali. Jsem s nimi v kontaktu ale závody už nejezdí.
Jak jsi skončil v juniorkách, hned jsi stavěl nějaké auto na hobbycross, nebo kdy to začalo znovu?
Ukončil jsem juniorky a ten čas tak letí, že to bylo tak šest let, než jsme něco vymysleli, mezi tím jsme stavěli dílnu a budovali zázemí a už nám to chybělo, ten kolotoč kolem závodů. Postavili jsme takové dva prototypy Toyot a nakonec jsme koupili Peugeota, který se v minulosti objevil na republice.
Toho Peugeota 205 přivezeš k nám na výstavu, co jsem viděl, tak se ti docela daří ne? Auto si připravuješ sám?
Jo jo určitě peugeotka přivezu. Auto jsme zakoupili v půli předminulé sezòny a do konce nì jsme se učili pak přišel komplet repas a minulou sezònu jsem Kosické závody vyhrál celkově ve třìdě 1600 tuto sezònu zatìm máme po dvou závodech a prvnī jsem vyhrál a druhý pro defekt pneu osmý. Auto si připravujeme na dìlně se svým otcem který je taktéž do závodů zapálený a mekánikem Jirkou 
Jaký pohár, nebo jaké závody jezdíš? Nebo jedeš to co se zrovna nějaký víkend jede?
V minulé sezóně byla priorita celý Kosice Cup a Radeč Cup a nějaký závod v Žamberku. Tento rok závody v Žamberku zrušili, tak nabíráme zkušenosti opět v kosickém seriálu a pokud vše půjde jak má, příští rok zkusíme republiku.
A co soupeři, teď mluvím o tvé třídě, je tam kamarádství a soupeři jen na trati, nebo je to jinak? 
S většinou si hodně rozumím, ale na trati si nedarujeme ani kousek a pak se tomu zasmějeme, ale najdou se i jedinci co nejedou úplně čistou.
Tu republiku chceš zkusit právě s Peugeotem, nebo přemýšlíte o něčem novějším? Nebo máte auto vychytané a bude tam konkurence schopné?
Auto vcelku funguje,máme v plánu pár změn a repas motoru a uvidíme jak se s tìm poperem jako na tu špici to asi nebude ale necháme se překvapit 
Už jsem se ptal Lukáše Mihulky, co stojí jeden závod Sebíka s Racer Buggy, jak je to u vás v hobbycrossu a jaký je rozdíl s republikou, myslím třeba startovné.
  Rozdíl je především v tom, že republika se jede celý víkend a hobby pouze sobota. Jeden závod hobbycrossu vyjde cca +- 6000 a ten republikový počítám o něco více, ale přesně nevím, jak je to dnes. Tímto bych chtěl poděkovat všem sponzorům že to zvládáme.
No tak zmiň sponzory, ty se přece musí prozradit, od toho tě mají. :)
  Především je to autodílna a zemní práce Knap, firma mého otce Zdenka, dále ekofarma Sokolí Hnízdo z Rampuše, dřevoobráběcí stroje a tepelná technika Rojek, autobazar Čestice a AM company. 
Ty jsi říkal, že přiděláš druhou sedačku a jako Petr Šimurda budeš vozit lidi z řad diváků, kdo přijde a řekne si jede?
  Pokud vše půjde jak má, tak tomu skutečně tak bude, ale to se musíte nechat překvapit.
Tak ještě měsíc si počkáme, já ti děkuji za povídání a budeme se těšit, snad vyjde počasí, abychom si to všichni na sto procent užili.
  Já ti mockrát děkuji a sem moc rád, že se něco takového kolem našeho komína děje a už se moc těšíme. Závěrem bych chtěl ještě poděkovat své přítelkyni, že to se mnou vše absolvuje a je mi velkou oporou, bez ní by to určitě nefungovalo jak má. :)
 
http://autoknap.webnode.cz/
http://www.mk-autocross-team.cz/
Ahoj Lukáši, teď jsme už kamarádi, ale jako poprvé jsem tě zaregistroval, když jsme jezdili do Nové Paky a Dobřan na autokros, možná rok 2004, 2005, kolik ti bylo? V Junior Buggy s tebou tehdy jezdil ještě Lukáš Grund, taky ho dnes už znám a v té době byl myslím mistr republiky Aleš Hrdinka. To jste tři, o kterých vím, že už velké závody nejezdíte, u tebe to bylo proč? Nebyli peníze, nebo čas, nebo něco jiného?
  Ahoj, tehdy jsem začínal tuším v roce 2003 s juniorkou od Martina Kosaře, to mě bylo nějakých patnáct a končil jsem v osmnácti jako třetí celkově. Důvod konce byl jednoduchý, juniorky se jezdí do osmnácti a na vyšší třídu už byli veliké finanční nároky.
Tak škoda, že Roman Kalvoda nevymyslel dřív kárty, s kterými přišel, jako s levnějším závoděním. Když se jelo v roce 2010 poprvé Mistrovství České republiky v Kartcrossu, nepřemýšlel jsi o tom zkusit to?
  Určitě ta varianta se tu také objevila ale okolnosti tomu moc nepřáli,v roce 2011 jsme začli stavět auto své.jinak Kartkross je velice zajimavý a určitě bych se s nīm někdy rád svezl 
Bude možnost na výstavě, bude tam Vlasta Burian s BuggyRent.cz, říkal, že by šlo půjčení u nás. Kdo z tvých bývalých soupeřů dnes ještě jezdí, určitě to sleduješ? 
  Zkusím o tom popřemýšlet. :) Z bývalých soupeřů koho sleduji a moc mu to přeji je Martin Samohýl v divizi TAX a Vít Nosálek v Buggy 1600, jinak se ty jména hodně povyměňovali. Jsem s nimi v kontaktu ale závody už nejezdí.
Jak jsi skončil v juniorkách, hned jsi stavěl nějaké auto na hobbycross, nebo kdy to začalo znovu?
  Ukončil jsem juniorky a ten čas tak letí, že to bylo tak šest let, než jsme něco vymysleli, mezi tím jsme stavěli dílnu a budovali zázemí a už nám to chybělo, ten kolotoč kolem závodů. Postavili jsme takové dva prototypy Toyot a nakonec jsme koupili Peugeota, který se v minulosti objevil na republice.
Toho Peugeota 205 přivezeš k nám na výstavu, co jsem viděl, tak se ti docela daří ne? Auto si připravuješ sám?
  Jo jo určitě peugeotka přivezu. Auto jsme zakoupili v půli předminulé sezóny a do jejího konce jsme se učili. Pak přišel komplet repas a minulou sezónu jsem Kosické závody vyhrál celkově ve třìdě 1600. Tuto sezónu zatím máme po dvou závodech a první jsem vyhrál a druhý pro defekt pneu osmý. Auto si připravujeme na dílně se svým otcem, který je taktéž do závodů zapálený a s mekánikem Jirkou.
Jaký pohár, nebo jaké závody jezdíš? Nebo jedeš to co se zrovna nějaký víkend jede?
  V minulé sezóně byla priorita celý Kosice Cup a Radeč Cup a nějaký závod v Žamberku. Tento rok závody v Žamberku zrušili, tak nabíráme zkušenosti opět v kosickém seriálu a pokud vše půjde jak má, příští rok zkusíme republiku.
A co soupeři, teď mluvím o tvé třídě, je tam kamarádství a soupeři jen na trati, nebo je to jinak? 
  S většinou si hodně rozumím, ale na trati si nedarujeme ani kousek a pak se tomu zasmějeme, ale najdou se i jedinci co nejedou úplně čistou.
Tu republiku chceš zkusit právě s Peugeotem, nebo přemýšlíte o něčem novějším? Nebo máte auto vychytané a bude tam konkurence schopné?
  Auto vcelku funguje, máme v plánu pár změn a repas motoru a uvidíme jak se s tím popereme, jako na tu špici to asi nebude, ale necháme se překvapit.
Už jsem se ptal Lukáše Mihulky, co stojí jeden závod Sebíka s Racer Buggy 160, jak je to u vás v hobbycrossu a jaký je rozdíl s republikou, myslím třeba startovné.
  Rozdíl je především v tom, že republika se jede celý víkend a hobby pouze sobota. Jeden závod hobbycrossu vyjde cca +- 6000,- a ten republikový počítám o něco více, ale přesně nevím, jak je to dnes. Tímto bych chtěl poděkovat všem sponzorům, že to zvládáme.
No tak zmiň sponzory, ty se přece musí prozradit, od toho tě mají. :)
  Především je to autodílna a zemní práce Knap, firma mého otce Zdeňka, dále ekofarma Sokolí Hnízdo z Rampuše, dřevoobráběcí stroje a tepelná technika Rojek, autobazar Čestice a AM company. 
Ty jsi říkal, že přiděláš druhou sedačku a jako Petr Šimurda budeš vozit lidi z řad diváků, kdo přijde a řekne si jede?
  Pokud vše půjde jak má, tak tomu skutečně tak bude, ale to se musíte nechat překvapit.
Tak ještě měsíc si počkáme, já ti děkuji za povídání a budeme se těšit, snad vyjde počasí, abychom si to všichni na sto procent užili.
  Já ti mockrát děkuji a sem moc rád, že se něco takového kolem našeho komína děje a už se moc těšíme. Závěrem bych chtěl ještě poděkovat své přítelkyni, že to se mnou vše absolvuje a je mi velkou oporou, bez ní by to určitě nefungovalo jak má. :)